Chinese man doorzeefd met WORMEN na eten van besmet Sushi

CEN_SashimiWorms_01.jpg

Een man uit China is doorzeefd met wormen na het eten van besmet Sushi. De man ging naar het ziekenhuis met buikpijn klachten en jeuk. Een röntgenfoto moest duidelijk maken wat er aan de hand was. Tot zijn grote verbazing zat zijn hele lichaam onder de wormen door het eten van te veel sashimi (rauwe plakjes vis). Dat bleek uit de scans, van de Guangzhou Hospital in de provincie Guangdong, in het oosten van China.

Sushi is lekker, maar kijk uit!
Er zijn een aantal zaken die bij het eten van sushi een gevaar kunnen vormen, waarbij besmetting door parasieten in rauwe vis wellicht de meest gevreesde is. Veel vissen kunnen parasieten zoals bacteriën en wormen in zich hebben waar we behoorlijk ziek van kunnen worden. Daarom is het af te raden om Sushi te eten als je zwanger bent. Ook moet je van te voren weten of de rauwe vis van tevoren minstens een etmaal bij een temperatuur van -20 graden ingevroren is geweest, om alle parasieten te doden.

The post Chinese man doorzeefd met WORMEN na eten van besmet Sushi appeared first on Lees Het Nu.

Lees Het Nu


Wordpress SEO Plugin by SEOPressor